De ontwikkeling van de kinderen wordt inzichtelijk gemaakt en gewaarborgd via een groeiportfolio. Dit houden de kinderen zelf bij, met behulp van hun ouders en leerkrachten. Op deze manier wordt een kind uitgenodigd om verantwoordelijkheid te ervaren over zijn of haar eigen leerproces.
Toetsen kunnen het gevoel geven van een nadruk op wat iemand nog niet kan of op wat hij of zij ‘fout’ doet. Daarom wordt er niet getoetst, tenzij het kind dat zelf wil. Wat bijgehouden wordt, is wat het kind al wel kan, wat het geleerd heeft en wat voor vaardigheden het zich eigen gemaakt heeft. Dit geeft feedback op een positieve manier en stimuleert kinderen verder te gaan. Daarnaast vertelt het kind in het groeiportfolio dingen over zichzelf: waar het blij van wordt, wat voor talenten hij of zij heeft, welke interesses, belevenissen, etc.
Ook houden we via het portfolio goed zicht op de vorderingen met betrekking tot het behalen van de kerndoelen en kunnen we inspringen op de gebieden die nog aandacht nodig hebben.
We zorgen voor een zo goed mogelijke aansluiting bij het voortgezet onderwijs.
Door middel van het groeiportfolio houden we de ontwikkeling van de kinderen bij en zorgen we dat na 8 à 9 jaar alle kerndoelen doorlopen zijn, die nodig zijn voor een goede aansluiting bij het VO.
Onze begeleiders/leerkrachten hebben intensief contact met de kinderen en zullen door hun vakkundigheid goed in staat zijn een gedegen advies te geven over het volgen van onderwijs na de basisschoolperiode.
Wij zijn altijd op zoek naar mensen die ons willen helpen.
Dit kan als vrijwilliger, maar ook door het geven van een donatie of als sponsor.
Zonder jouw hulp kunnen wij niet. Wil je weten wat jij kunt doen? Kijk dan hier.